لوگوی سایت

نریشن و صداگذاری

نریشن چیست؟

نریشن به معنای روایت قصه است. در سینما ، نریشن توضیحات اضافی است که از سوی کسی بیان می شود ، که از شخصیت های فیلم نیست. در فیلم های مستند و آموزشی ، صدایی است که روی فیلم آن را می شنویم و اطلاعات تکمیلی درباره تصویری را که می بینیم در اختیارمان می گذارد. در فیلم های داستانی ، معمولا صدای یکی از شخصیت هاست و هدف از آن ، دادن اطلاعات بیشتر و گسترش آگاهی ما از شخصیت ها و ماجرای فیلم است.

گوینده یا نریتور کیست؟

گویندگان و نریتور های بسیاری با زبان و لهجه های متفاوتی وجود دارند که با توجه به نوع پروژه ها، مورد استفاده قرار میگیرند.در اکثر پروژها انتخاب گویندگان توسط کارفرما انجام میگیرد.در این صفحه هدف ما آشنایی کارفرما با گویندگان، زبان، نوع گویش و لحجه آنها میباشد.

چرا باید از نریشن استفاده کنیم؟

آنچه که در فیلمهای صنعتی و تبلیغاتی خیلی اهمیت دارد این است که متن نریشن باید گویا و صریح باشد و بتواند بیننده را به هدف مورد نظر بیشتر نزدیک کند. صداگذاری یا نریشن در تبلیغات می تواند نقش بسزایی را روی برند یا محصول داشته باشدو این تاثیر گذاری بر هیچ کس پوشیده نیست. یک صدای با کیفیت ، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به اثر تولیدی شما جان بدهد و داستان مورد نظر شما را به معنای واقعی کلمه روایت کند ، با این حال متأسفانه خیلی وقت‌ها این نگاه حرفه ای به صدا اتفاق نمی‌افتد.وجود صدای مناسب تأثیرات شگفت انگیزی روی مغز می‌گذارد ، بار شناختی را کم می‌کند و به همین خاطر مغز می‌تواند اطلاعات را سریعتر پردازش کند. این فرضیه ، “فرضیه دو کاناله” نامیده می شود و تحقیقات ثابت کرده است که تأثیر زیادی روی روند یادگیری دارد. این فرضیه به خوبی در فرمت‌های ویدیویی قابل مشاهده است درحالی‌که اکثر فیلم ها معمولاً برای ارسال پیام‌های پیچیده در زمان‌های بسیار کوتاه تلاش می‌کنند. وجود متن و صدای مناسب می‌تواند این زمان را به حداقل برساند.

ارتباط با مسئول واحد نریشن و صداگذاری – خانم میرزایی

لوگوی واتساپ

فهرست